wat is het verschil tussen een echte en neppe zonnebril?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
4.3K

Het beste antwoord

De glazen zijn bij echte uit bepaalde lagen opgebouwd die filteren en je ogen beschermen. Bij niet echte zijn het gewoon donkere glazen. Heeft niets met merk of merkloos te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt zonnebrillen hebben een uv filter, neppe (namaak merkbrillen) niet. Daarom zijn neppe ook heel slecht voor je ogen: je pupillen worden groter omdat het donkerder is, maar ze krijgen geen uv bescherming, waardoor ze snel beschadigen. Beter eentje met uv filter en zonder logo kopen dan!

Andere antwoorden (5)

Voor zover ik weet is een zonnebril een zonnebril, je kan wel neppe merk brillen hebben. Die herken je aan de slechte kwaliteit. Als je echt zonnebrillen in het algemeen bedoeld zijn neppe misschien zonder UV filter waardoor de bril je ogen niet beschermt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een echte zonnebril is van een bepaald (bekend) merk en een neppe zonnebril niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eem echte zonnebril kun je opzetten, een neppe niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een echte zitten glazen en een neppe niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een echte verdienen ze kapitalen! Bij een neppe veel minder, want de monturen kosten echt geen drol! Zelfs van een gewone bril niet. Mijn ouders hebben nl zelf ooit eens geïmporteerd ,vandaar. Kost nog geen 3 euro. Dus je betaald alleen het merk. En voor je imago :-)