Ik wil bij de politie maar de visus eis is streng kan ik bij de politie met rechts +5 en link + 4,50?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Optiek
2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@GV2, hierbij de eisen voor ogen, oren en medicijngebruik
https://kombijde.politie.nl/agent-worden/toelatingseisen/eisen-voor-ogen-oren-en-medicijngebruik

Antwoorden (1)

De gezichtsscherpte is niet in brilsterkte uit te drukken, er is wel een verband mee, maar er zijn geen eisen aan de sterkte. In de praktijk moet iemand bij een hoge min of plus wel vrezen dat zonder bril de 0,25 niet wordt gehaald, maar dat is alleen met een meting vast te stellen. Contactlenzen hebben altijd een geringere sterkte dan de bril die gedragen kan worden. Indien je niet aan de gestelde visuseis voldoet kun je overwegen om je ogen te laten laseren. Vraag dan wel even naar je kansen om na de behandeling wel aan de gestelde eisen te voldoen. De politie neemt de gemaakte kosten niet voor haar rekening, je moet dit zelf betalen.