Ik zie wazig!! Hoe kan dat?!

Ik heb examens en ik leer ik ben sinds zondag thuis. Ik neem natuurlijk ook pauze, dan ga ik naar de tuin. Vandaag ben ik 1e keer buiten. Ik merkte op dat ik de verte wazig zie en dat ik moeilijkheden heb met het lezen van straatbordjes.
Weet iemand of dit weer normaal word na n paar dagen, heeft iemand ook zoiets meegemaakt?? Ik ben bang dat ik bijziend word

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.1K

Het beste antwoord

je zit een tijdje met je ogen gespannen op een afstand van 30-50cm, in de boeken. hierdoor hebben je oogspieren meer tijd nodig om zich te kunnen ontspannen zo dat je ook in de verte goed kan zien. ik zal niet te veel zorgen maken, maar je mag er zeker van zijn dat het terugkomt.

gewoon goed leren, examen halen en dan lekker op vakantie in de zomer, daar kun je dan herstellen! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Goed slapen en minder tv kijken of op andere schermpjes kijken helpt meestal wel. Anders zal je toch lenzen of een bril moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook weinig geslpane de laatste tijd. Dan is de kans groot dat je gewoon moe bent. Goed slapen, wat minder in de boeken turen, en het komt in orde. Tenminste, als dit schijnbaar spontaan opgekomen is. Oogafwijkingen ontstaan zo langzaam, dat je het zelf niet eens opmerkt, tot iemand in je omgeven je vraagt waarom je de krant zo gek houdt, of dat je je afvraagt waarom je de verkeersborden zo slecht kan lezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien zijn je ogen vermoeid door steeds leren uit boeken
misschien kan je een leesbril probeeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan je voor de zekerheid naar een opticien gaan voor een oogmeting. Ik HAD hetzelfde nu heb ik een bril :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met bijziend zijn is niets mis ik heb bijv lenzen en dat bevalt me prima ben je bang voor een bril? je kunt natuurlijk ook lenzen nemen.

het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld met dat examen examenvrees hebt en duizelig word sterretjes ziet en wazig gaat zien