Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb altijd grote oog pupilen, en ik zou graag de reden willen weten hoe dit komt. ik gebruik geen drugs wel ME kan zit hierdoor komen?

ik heb dit al als ik opsta, en naar bed ga,
Er werd mij een keer verteld dat dit door de vermoeidheid komt, maar is dit ook zo.
ik weet niet aan wie ik het anders zou moeten vragen.
want hier voor ga ik niet naar de huisarts.
ik heb er wel regelmatig last van, maar dat komt natuurlijk omdat er te veel licht binnen komt, waardoor ik hoofdpijn krijg.

dus mijn vraag, komt die door de vermoeidheid??

Toegevoegd na 50 seconden:
met wel ME, bedoel ik ik heb het vermoeidheids syndroom... dit is geen middel wat ik gebruikt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
782

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De pupil wordt normaal door een kringspier kleiner gemaakt als er teveel licht op het netvlies valt.
Er kan dus iets mis zijn met die kringspier of met de zenuw die hem aan moet sturen. Dat ME de oorzaak zou zijn is m.i. niet uit te sluiten, maar ik zou hier toch zeker even voor naar de huisarts gaan. Chronische afwijkingen kunnen op den duur voor meer schade zorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding