ik heb altijd grote oog pupilen, en ik zou graag de reden willen weten hoe dit komt. ik gebruik geen drugs wel ME kan zit hierdoor komen?

ik heb dit al als ik opsta, en naar bed ga,
Er werd mij een keer verteld dat dit door de vermoeidheid komt, maar is dit ook zo.
ik weet niet aan wie ik het anders zou moeten vragen.
want hier voor ga ik niet naar de huisarts.
ik heb er wel regelmatig last van, maar dat komt natuurlijk omdat er te veel licht binnen komt, waardoor ik hoofdpijn krijg.

dus mijn vraag, komt die door de vermoeidheid??

Toegevoegd na 50 seconden:
met wel ME, bedoel ik ik heb het vermoeidheids syndroom... dit is geen middel wat ik gebruikt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (1)

De pupil wordt normaal door een kringspier kleiner gemaakt als er teveel licht op het netvlies valt.
Er kan dus iets mis zijn met die kringspier of met de zenuw die hem aan moet sturen. Dat ME de oorzaak zou zijn is m.i. niet uit te sluiten, maar ik zou hier toch zeker even voor naar de huisarts gaan. Chronische afwijkingen kunnen op den duur voor meer schade zorgen.