Is het diabetesmiddel OZEMPIC 1Mg te verkrijgen in Thailand en op de Filipijnen?

In België is het bijna onmogelijk om voldoende Ozempic spuiten van 1Mg te krijgen in de apotheek en omdat ik deze winter, na 3 jaar afwezigheid, weer terug voor 3 maanden wil gaan overwinteren moet ik dus over een voldoende voorraad spuiten beschikken. Ik wil me dus voorbereiden op het feit dat ik te weinig Ozempic zou kunnen meenemen... Ik ben eind 76.

Picture for question
6 maanden geleden
1.9K
Pieterke
6 maanden geleden
Kan uw apotheek het ook niet bij een internationale apotheek voor u bijbestellen?
Pieterke
6 maanden geleden
Dat zou dan wel op recept moeten.
ronron1212
6 maanden geleden
overleg met je apotheker
tinus1969
6 maanden geleden
Google geeft diverse links naar klinieken die claimen ozempic te leveren. Of ze dat ook kunnen waarmaken is niet te controleren.
samaiphon
6 maanden geleden
allemaal bedankt voor de reacties maar ik krijg nog niet meteen een antwoord dat voldoet nl. of het in die landen te verkrijgen is of niet, sorry.
SimonV
6 maanden geleden
Hier staat wat info:
https://www.reddit.com/r/ThailandTourism/comments/12y9kqt/im_traveling_to_thailand_in_may_and_was_wondering/
samaiphon
6 maanden geleden
Bedankt Simon maar het biedt ook niet veel soelaas hehe.
ronron1212
6 maanden geleden
@samaiphon je apotheker kan je echt wel helpen dus ik zou daar eens gaan vragen en praten die heeft daar meer kijk op dan wij dus een antwoord in een reactie ik zou die maar eens volgen.
samaiphon
6 maanden geleden
rornron mijn apotheker erkent ook het probleem met de tekorten van Ozempic en kan me dus ook niet helpen
Pieterke
6 maanden geleden
@samaiphon: Dus ook niet via een internationale apotheek?
samaiphon
6 maanden geleden
Pieterke, sorry die ken ik niet in België
HannekeJanssen
6 maanden geleden
Dit zijn reacties, geen antwoorden... Als je het middel medisch nodig hebt zou je een probleem kunnen hebben, omdat er schaarste is aan dit middel - mede omdat veel mensen het niet-noodzakelijk gebruiken om af te vallen. Als je het gebruikt om af te vallen: doe het niet, en laat het middel beschikbaar voor anderen, die het écht nodig hebben.
Hoe de situatie specifiek voor Thailand is kan ik niet zeggen.
samaiphon
6 maanden geleden
Hanneke precies of ik dat ook niet weet maar ik ben 76 en heb diabetes 2 dus ik heb een voorschrift van de dokter. Ik heb een mail gestuurd naar zowel de fabrikant als naar mijn ziekenfonds en wacht op een antwoord. Laat ons hopen dat ik nu eindelijk een antwoord op mijn vraag krijg. Als ik dat krijg dan laat ik dat hier weten...
Pieterke
6 maanden geleden
@samaiphon. Er zijn meerdere internationale apotheken in België. Dit is er één van: https://www.apotheekmees.be/nl/internationale-apotheek-te-antwerpen. Maar uw eigen apotheek weet ook waar hij internationale apotheken kan vinden. Mijn eigen apotheek in Nederland heeft weleens een medicijn voor mij besteld bij een internationale apotheek in Zwitserland. Uw apotheek kan dus ook bij een internationale apotheek in een ander land bestellen.
samaiphon
6 maanden geleden
voorlopig wacht ik de antwoorden op mijn mails naar mijn ziekenfonds en de producent af... ik hoor op alle kanalen dat het middel zeer moeilijk te verkrijgen is dus verwacht ik ook geen heil van die internationale apotheken in België.
samaiphon
5 maanden geleden
ik ga dit topic afsluiten omdat ik een antwoord heb gekregen op mijn mail aan de producent Nova Nordisk in België. daarin zeggen ze dat Ozempic 1Mg zowel in Thailand als op de Filipijnen te verkrijgen is.

Geef als eerste antwoord