Kun je een insulinepen 24 uur vantevoren uit de koelkast halen?

Ik spuit elke avond na het eten 26E. Ik heb nu nog 14E voor morgenavond in de pen zitten. Ik heb de volgende insulinepen al uit de koelkast gehaald maar ik vroeg me af of dat eigenlijk wel goed is 24 uur vantevoren.
(Ik spuit pas sinds kort insuline).

4 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ja hoor, ik doe dit ook wel eens, maar niet tijdens de hittegolf!

Kan geen kwaad, gaat er meer om dat je niet pakjes insulinepennen gewoon in de kast legt als voorraad (in het medicijnkastje).
Tijdens de hittegolf was het raadzaam om alle medicatie in theedoek verpakt in de koelkast te bewaren. Tip van de apotheker.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ ervaring is vaak het beste antwoord