kan je lopen/ rijden met een verdoofde teen?

ik heb binnenkort een ingreep aan mijn dikke teen ingegroeide teennagel
kan ik naar de ingreep gewoon lopen er op en dat stukje naar huis rijden van uit ziekenhuis ? met links bedien je toch alleen de koppeling ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (2)

Nee dat is zeker niet aan te raden, beter is je door iemand te laten rijden zeker de terugweg. . Met autorijden kan je beter geen risico's nemen, mogelijke verdoving kan ook nog mee spelen.

Om dit uit de weg te gaan, meerdere mogelijkheden - iemand anders gaat mee en rijdt de terugweg - je neemt een taxi - je gaat met het OV of als het toch niet zo ver is: ga lopen, is beter zonder risico. Ervan uitgaande dat de behandelende medicus je daarvoor toestemming gaat en het de genezing niet in de weg staat.
Succes morgen Delano!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
top dankje voor de info
Nee, je zult niet in staat zijn om zelfstandig weer naar huis te rijden. Je krijgt namelijk een drukverband na de operatie. Je mag de voet ook zeker niet teveel belasten na de ingreep.

Als de verdoving (je krijgt namelijk een plaatselijke verdoving) is uitgewerkt, zal je best pijn voelen, zeker in het begin.....afhankelijk van die pijn is het verstandig om pijnstillers te nemen, je krijgt dan ook een receptje mee naar huis hiervoor. Vaak is het niet nodig maar het zal toch wel een weekje duren voor je weer redelijk kunt belasten, de pijn zal het wel aangeven. Ook zal het nodig zijn om je voet, de eerste dagen hoog te leggen als je wat langer zit.
Autorijden mag weer als je zelf vindt dat je weer voldoende controle over de voet hebt en geen uitwendige bescherming meer draagt.

Laat je rijden...het is ook in je eigen belang. Mocht je aangehouden worden dan ben je altijd de schuldige en krijg je een bekeuring als de politie merkt dat jouw voet in het verband zit!
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dankje bedankt voor de info