Wat is een rottenolleke?

Toegevoegd na 8 minuten:
Is dit legaal en waar is het verkrijgbaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een verpopulairde naam voor een pilletje rohypnol. Dat is een slaapmiddel wat misbruikt wordt door het ongemerkt in iemands drankje te doen, waarna de persoon als willoos slachtoffer behandeld kan worden...

Toegevoegd na 20 minuten:
Het middel valt onder de Opiumwet, dus is het niet legaal verkrijgbaar. Voor artsen en apothekers zijn er veel administratieve handelingen aan het voorschrijven verbonden, en er is een strenge controle.
Amadea
10 jaar geleden
Polulaire term voor een rohypnol-pilletje: een zeer sterk slaapmiddel.
In de uitgaanswereld gebruikt om iemand tegen zijn wil te verdoven (door een pil in zijn/haar drankje te gooien), maar ook om te kunnen slapen als je pepmiddel nog niet is uitgewerkt.
In beide gevallen niet zonder gevaar....

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je bedoelt of het legaal zonder recept te koop is, is het antwoord: nee. Het valt onder de Opiumwet, omdat het geestelijk en lichamelijk zwaar verslavend is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus +
Ook wel rooie knol genoemd. Was bedoeld als sterk slaapmiddel. Het werkt zo snel dat wanneer men het tijdens een feestje in iemands drankje zou gooien, dit door omstanders direct opgemerkt wordt.