Hoe neem ik het best mijn medicijnen mee in de handbagage tijdens een vliegreis naar Spanje?

Mogen ze in een pillendooosje met eventueel de bijsluiter erbij? Er zitten geen mofine-achtigen bij.

6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Als het medicijnen zijn die onder de opiumwet vallen (dat zijn bijv.ook adhd-medicijnen, antidepressiva, slaap- en kalmeringsmiddelen) moet je een zgn. Schengenverklaring hebben die ondertekend is door de arts die ze voorschrijft.
Vallen de middelen niet onder die wet, dan is het in elk geval raadzaam een medicijnpaspoort mee te nemen, dat kan ook behulpzaam zijn als je in Spanje je medicijnen kwijtraakt of naar een arts moet. Het paspoort kun je bij de apotheek krijgen.