Kun je dexamfetamine krijgen zonder de diagnose AD(H)D?

Bij verdenking van ADHD heb ik medicatie van mijn vriend gebruikt: dexamfetamine. Dit werkte erg goed voor mij.
Ik heb bij PsyQ een traject doorlopen waarbij ik ben getest op ADHD. Daar kwam uit dat ik dit net niet had. Hierdoor kreeg ik Wellbutrin. Dit werkte voor mij niet, en daarom kreeg ik alsnog Dexamfetamine.
Vervolgens is het traject (DBC) bij PsyQ afgelopen, en werd de medicatie gestopt. Sinds die tijd gebruikte ik de dexamfetamine van mijn vriend, maar aangezien dit uit is gegaan is dit gestopt. Ik merk nu echter grote verschillen met mijn gevoel en gedrag.

Is het mogelijk om alsnog dexamfetamine te krijgen via de huisarts?

Het is natuurlijk een raar verhaal dat ik geen dexamfetamine mag hebben omdat ik geen ADHD heb, maar vervolgend als andere medicatie niet werkt, kan het ineens wel.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou naar de huisarts gaan, met precies dit verhaal, je zou het zelfs uit kunnen printen.
Een huisarts mag dit voorschrijven en met dit verhaal zou ik niet weten waarom die dat niet zou doen. Waarom is met het traject ook de medicatie gestopt?
Dat had (via de huisarts) door kunnen gaan.
tinus1969
6 jaar geleden
ga terug naar PsyQ en laat je alsnog netjes dexamfetamine voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het traject met PsyQ is op een niet zo prettige manier geëindigd, waarbij ik een mail van de apotheek kreeg dat mijn medicatie was gestopt. Dit zonder overleg met mij, ik heb de arts ook nooit meer te spreken gekregen..

Antwoorden (1)

Als je het middel via PsyQ hebt gekregen, is er geen reden waarom je het ook niet via de huisarts zou kunnen krijgen. Dexamfetamine wordt incidenteel ook voorgeschreven bij depressies.

"Vervolgens is het traject (DBC) bij PsyQ afgelopen, en werd de medicatie gestopt."... misschien vond PsyQ het niet meer nodig? Wellicht kan PsyQ of de huisarts je hierover informeren.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volledig en compleet! +