Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan het zijn dat ad verhoogt moet worden?

Slik al een jaar of 6 sertraline voor angst,tot 5 maanden terug redelijke resultaat.
De laatste maanden gaan minder,zou het zijn dat je lichaam gewend raakt aan de doses die je slikt?
Dan zou ik aan verhoging kunnen denken na afspraak met ha.
Slik nu 100 milg. per dag.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, aanpassing van de dosis kan noodzakelijk zijn. Afhankelijk van het medicijn kan gewenning optreden. Daarnaast is het mogelijk dat jouw stoornis ernstiger is geworden. Ook is het mogelijk dat andere factoren de effectiviteit van de medicatie beïnvloeden. Pas de dosering alleen aan in overleg met je arts. En ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat het ook zinnig kan zijn om naar andere mogelijkheden te kijken dan alleen het verhogen van de dosis - maar dat hangt natuurlijk sterk af van jouw overige omstandigheden, die ik niet ken.  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100