Wat is het verschil tussen indicaties en contra-indicaties?

Ik moet dit weten adhv de bijsluiter van een siroop ( toularynx bromhexine)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
27.5K

Antwoorden (2)

Indicaties zijn de redenen waarvoor een medicijn gegeven wordt (bijvoorbeeld droge hoest, vastzittende hoest) en contra-indicaties betreffen ziektes/aandoeningen waarbij je dat medicijn níét mag gebruiken, denk aan diabetes bij een siroop die veel suiker bevat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een indicatie is dat bijv: iemand zorg nodig heeft en een contra indicatie is dat diegene juist geen zorg nodig heeft maar het zelf nog kan doen.