Amoxicilline en ibuprofen: wisselwerking of veilig in gebruik?

Mijn vriend heeft vanwege een middenoorontsteking amoxicilline voorgeschreven gekregen. Wij zijn vergeten te vragen aan de dokter of hij hierbij zonder problemen ibuprofen mag gebruiken. Hij slikt geen andere medicijnen. Kunnen deze twee medicijnen elkaars werking beïnvloeden? Ik kan er nergens wat over terug vinden in bijsluiters of op internet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
118.8K

Antwoorden (1)

Er is geen bezwaar tegen om ibuprofen gelijk met amoxicilline te gebruiken (pijnstiller en penicilline). Pas wel op, ibuprofen is behoorlijk zwaar voor je maag. Als je snel maagpijn hebt, probeer dan een lage dosering te gebruiken.