wat is het verschil tussen paracetamol voor kinderen en gewone paracetamol?

wat is het verschil tussen gewone paracetamol en paracetamol voor kinderen zoals sinaspril of paracetamol junior?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
23.3K
ronron1212
9 jaar geleden
Minder werkende stof.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies, vroeger gaf je een half aspirientje, hetzelfde idee, minder werkende stof dus.

Het beste antwoord

De werkzame stof in beide is hetzelfde; in dit geval paracetamol. De werking is dan ook hetzelfde. Wel is de dosering in kinderparacetamol en sinaspril lager (wisselend tussen 60 en 250mg) dan in de reguliere tabletten (meestal500mg, 1000mg in panadol). Voor kinderen wisselt de dosering met het gewicht en leeftijd. Voor volwassenen geldt een normale dosering van 3-4 maal daags 1 gram (lager bij leverproblemen of ernstige nierproblemen.)

Een twee verschil is dat aan kinderparacetamol vaak een smaakje toegevoegd wordt, bijvoorbeeld een pepermunt- of sinaasappelsmaakje. Bij reguliere paracetamol gebeurd dat (naar mijn weten) niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankje :)

Andere antwoorden (2)

De werkzame stof (paracetamol in dit geval) is hetzelfde. Maar de dosering is voor kinderen lager. Vaak bevat een normale tablet 500 mg paracetamol en voor kinderen 120 mg, 125 mg, 240 mg of 250 mg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
door dat de dosering van paracetamol voor kinderen kleiner is. staat op een gewone paracetamol ook op dat je maar 1 mag geven i.p.v. 2. dit is puur omdat het lichaam van een kind kleiner is als dat van een volwassene persoon