Welke problemen kan ik verwachten, als ik wil stoppen met Zoloft?

Ik slik al 10 jaar 50 mg Zoloft (sinds 2 jaar merkloze sertraline).
Wat zijn de gevolgen van stoppen hiermee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
Stop in overleg met je arts
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mee eens Ritsuka, maar ik ben graag geïnformeerd voor dat ik spreek met mijn arts.

Antwoorden (1)

Uit de bijsluiter:
"Bouw bij voorkeur langzaam af over een periode van vier weken. Na plotseling stoppen krijgen sommige mensen last van angst, duizeligheid, draaierigheid, hoofdpijn, misselijkheid en zweten. Deze verschijnselen treden vaak pas één tot vier dagen na plotseling stoppen op en zijn binnen drie weken over.

Niet iedereen heeft veel last van ontwenningsverschijnselen. Kijk daarom hoe je reageert als je de dosering iets vermindert. Als je er geen last van hebt kan je sneller afbouwen. Vraag je arts hierbij om advies.

Als je dit medicijn gebruikt tegen paniekstoornis of angstgevoelens moet je vaak over meerdere maanden afbouwen. Zo voorkom je dat de klachten terugkomen."
Amadea