Psycholoog heeft depressie gediagnosticeerd, kan ik naar mijn arts voor medicatie?

Een tijdje geleden is bij mij een dysthyme stoornis vastgesteld door de psycholoog en daarna zijn ze nog allerlei andere testen gaan doen om andere stoornissen te ontdekken/uit te sluiten.

Ik weet wat voor medicatie ik wil en die wil ik graag snel, aangezien ik dit zo niet lang meer trek. Kan ik naar mijn huisarts om deze medicijnen te krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Ja, natuurlijk kun je daarheen

Het beste antwoord

Ja, je kunt naar je huisarts voor medicatie.
Het is niet zeker of je de medicijnen krijgt die jij zou willen: het kan zijn dat de huisarts na het horen van je verhaal medicijnen voorschrijft die nog beter bij je problematiek aansluiten.

Overigens heeft een psychiater over het algemeen meer ervaring en kennis aangaande geschikte medicijnen voor psychische stoornissen. Daarom werken veel psychologen vaak samen met een psychiater. Misschien kan je eigen psycholoog je ook een psychiater aanbevelen waar je voor een eenmalig medicijnconsult naar toe kunt.
SimonV