Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pil veilig na doorbraakbloeding?

Ik had de pil te lang doorgeslikt met als gevolg dat ik een doorbaakbloeding kreeg. Na een paar dagen doorslikken besloot ik toch maar om een stopweek te houden. Tijdens de stopweek was het bloeden naar een paar dagen gestopt. Is de pil zodra ik begin weer veilig?

Ook ben ik dus vandaag mijn nieuwe pillenstrips gaan halen. Ze zijn van dezelfde sterkte (Ethinylestradio/Levonorgestrel 0,03mg/0,15mg), alleen deze zien er anders uit. De vorige die ik had waren geel maar deze zijn wit en meer bolvormig dan die wat ik eerst had. Ben ik dan als ik met deze begin in de eerste week dan ook veilig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niet alleen zodra je weer begint, je bent sowieso beschermd zolang je maar nooit langer stopt dan zeven dagen en je de pil minimaal drie weken achtereen hebt geslikt. Een doorbraakbloeding is vervelend, maar betekent niet dat de pil niet meer doet wat hij moet doen.

Het merk dat je gebruikt maakt ook niet uit. In dit geval gebruik je exact hetzelfde middel maar dan van een ander merk, maar zelfs als je een andere (combinatie)pil zou gaan gebruiken zou je nog steeds gewoon beschermd zijn zolang je dus je stopweek nooit langer maakt dan zeven dagen (korter mag wel). Ook tijdens je stopweek en tijdens een eventuele doorbraakbloeding ben je gewoon beschermd tegen zwangerschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt :)

Andere antwoorden (1)

Het gaat erom dat je geen eisprong hebt gehad. De pil onderdrukt de eisprong. Als je geen eisprong hebt gehad ben je veilig. Weet je ongeveer wanneer je eisprong plaats vindt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen idee. Hoeveel dagen nadat je ongesteld bent geweest neemt de eisprong plaats? Want in de stopweek die ik had ingelast was ik rond de 5e dag niet meer aan het bloeden. Vandaag heb ik de eerste pil weer ingenomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt geen eisprong als je de pil slikt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding