Waar smaakt het medicijn: Colecalciferol naar? Het is een vorm van vitamine D.

volledige naam: Colecalciferol drank 50.000 ie/ml water fna 1 mil.
Er staat in de bijsluiter dat het "vies" smaakt, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
Ik ben meer benieuwd: zoet, zuur, zout, anijs, knoflook, menthol, bijvoorbeeld? Dus meer waar ik het mee kan vergelijken dan of het vies of heerlijk is!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik heb dit ook wel eens gehad, zowel op apotheekvoorschrift als los gekocht. Ook wel bekend als vitamine D3.

Mijn ervaring is dat het (ongezoet) wel wat lijkt op anijssmaak-- maar wat iets scherper en bitterder. Sommige mensen vinden het vies, ik vond het best redelijk te doen.

Toegevoegd na 34 minuten:
apotheekvoorschrift=doktersvoorschrift
"maar wat iets scherper en bitterder" = "maar dan iets scherper en bitterder"

Ik neem overigens aan dat zo'n bijsluiter op basis van statistische informatie samengesteld wordt, dus dat er vermeld wordt dat het 'vies smaakt' als een relatief grote groep mensen dat rapporteert.

Hoe dan ook, _ik_ vond het heel erg meevallen :)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hé bedankt, je antwoord klopt precies! Een beetje anijzig, best te doen. Dankzij je antwoord heb ik het durven innemen! Beste antwoord dus!