Wanneer moet je medicijnen opnieuw innemen tijdens een dunnen ontlasting?

Of na hoeveel minuten worden medicijnen opgenomen in het bloed?
Stel dus dat je je medicijnen inneemt en na een uur of 5 je last krijg van diarree achtige verschijnselen. Worden de medicijnen al in de maag opgenomen of bovenin de dunne darm of pas na bijvoorbeeld 10 uur aan het einde van de dunne darm?

10 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Dat ligt allemaal aan de soort medicatie maar met vijf uur ben je bijv voor de anticonceptiepil allang veilig. De meeste medicijnen zijn dan allang opgenomen. Veel gevaarlijker is overgeven voor wat betreft de opname.

Bij vragen als dit: apotheek bellen met de naam van je medicijn bij de hand.