Zijn oorduppels van Oteel goed om te gebruiken voor het oor uitgespoten wordt?

als een oor uitgespoten wordt raden ze o.a. aan om eerst een paar dagen met slaolie te druppelen, maar zijn deze druppels (Oteel) ook geschikt?
Ik krijg de indruk dat het meer een pijnstiller is.

Toegevoegd na 9 minuten:
ik bedoel uiteraard oordRuppels in mijn vraag....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Ik heb totaal geen kaas gegeten van homeopatische producten, dus waar oteel voor gebruikt wordt kan ik u niet vertellen.

Voor het uitspuiten van het oor is het met name van belang, dat de prop oorsmeer zachter gemaakt wordt. Wat hiervoor gebruikt wordt is eigenlijk minder van belang. Ik zie in de bijsluiter, dat een van de hulpstoffen van oteel water is. Regelmatig water in het oor spuiten maakt zo'n prop oorsmeer zeker ook wel week. In die zin: ja hoor het is geschikt.

Maar even ter overweging: ik zie, dat die oteel 10,88 euro kost voor 10 fiooltjes van 0,45ml. Dit is 2417,78 euro per liter. Een liter slaolie bij de Albert Heijn kost u 1,59 euro.
Slaolie is overigens nog effectiever ook dan water.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt, en die rekensom had ik inderdaad ook gemaakt.
Dus toch maar gewoon de slaolie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
graag gedaan hoor.

Andere antwoorden (1)

Het is niet nodig om vooraf met dit middel aan de slag te gaan, slaolie voldoet ook. Maar zelfs zonder deze middelen zal het uitspuiten over het algemeen goed verlopen. Ga nooit en te nimmer zelf je oren uitspuiten!
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/115751-oren-uitspuiten.html