Waarom zijn er kauw- en slik- tabletten, zijn er nadelen als je een sliktablet doorbijt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Sliktabletten zijn meestal voorzien van een speciaal laagje dat beschermend in de maag zodat deze enkel in de darm kunnen opgenomen worden,doorbijten is dus af te raden omdat anders het medicijn de maag kan irriteren.Kauw tabletten hebben dit dus niet en zijn bedoeld om zo vlug mogelijk in de maag opgelost te worden.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is alleen zo bij capsules, er zijn genoeg tabletten die je moet slikken alleen omdat ze vies smaken als je ze te lang in de mond hebt zoals bijv paracetamol.

Andere antwoorden (1)

Sliktabletten hebben soms de werking om af en toe wat af te geven. Als je ze dan doorbijt komt de werkzame stof in een keer vrij en dat is niet de bedoeling.