Zijn bijwerkingen van fluconazol normaal als de een week duren?

Hallo,
Vorige week heb ik eenmalig een capsule van fluconazol Sandoz ingenomen (150mg). De dag erna had ik last van draaierigheid, duizeligheid en moeite met recht lopen etc. Dit is nu al bijna een week gaande en het begint ondertussen mijn schoolwerk te belemmeren. Op internet zag ik dat dit een bijwerking was die 'soms' voorkomt. Ik vroeg me af of het normaal is dat het nu zo lang duurt en of er nog meer mensen zijn die hier zo'n last van hebben? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Verder eet en drink je gezond en genoeg?

Antwoorden (2)

Nee,het is niet normaal dat je zo lang last hebt van een bijwerking.Maar aan gezien je al zolang last hebt van die problemen zou ik er zeker eens uw arts of apotheker over aanspreken.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie! Ik ben dus toch maar naar de huisarts gegaan.
Er staat ook in de bijsluiter: Raadpleeg uw arts als u te veel last heeft van één van de bovengenoemde bijwerkingen of als u andere bijwerkingen ervaart waar u zich zorgen over maakt.
Dit is een bijwerking van Fluconazol, je moet de kuur ook afmaken, maar hebt er wel erg veel last van, dus een goede reden om je arts hiervoor te bellen. Het kan ook dat je allergisch bent voor dit product.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie! Het bleek aan de lange halfwaardetijd te liggen, ik ben er gelukkig nu vanaf :) Ik heb ook last van reisziekte ed. dus waarschijnlijk ben ik er gewoon erg gevoelig voor.