Kan je zwangerschapsymptomen krijgen van de minipil?

Ik gebruik nu ongeveer 2 maanden de minipil. Sinds ongeveer een week heb ik zwangerschapssymptomen (ochtendmisselijkheid, vage pijn zoals bij nestelpijn, gevoelige borsten, humeurigheid, ...). De zwangerschapstest was negatief. Nu vroeg ik me af of dit bijwerkingen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Je moet de minipil welgezet innemen.
De bijwerkingen die jij noemt, worden niet genoemd op de "dokters- en apotheek"-sites, wel op het gebruikersforum.
Het kan dus zijn dat je zwanger bent, omdat je de minipil niet binnen 12 uur hebt ingenomen of een medicijn hebt gebruikt waardoor de betrouwbaarheid verminderd. Verder kan het ook een bijwerking zijn, zie link gebruikersforum.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Al deze symptomen kunnen een bijwerking zijn van hormonen, ook zoals die in de pil zitten. Vaak niet zo heftig en niet tegelijkertijd, maar aangezien veel zwangerschapsverschijnselen ook voor een deel 'tussen de oren' kunnen zitten - en omdat je er wellicht extreem op bent gefocussed - is er met een negatieve zwangerschapstest niet meteen reden om aan te nemen dat het mis is.

De minipil luistert echter wel HEEL nauw met innemen ; die kun je niet, zoals met de gewone pil, een paar uur te laat alsnog nemen zonder consequenties.

Het beste kun je de bijsluiter er nog eens goed op nalezen, en eventueel na een paar dagen een nieuwe test doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens een zwangerschapstest. Er is een klein percentage vrouwen die toch zwanger kunnen worden naast het gebruik van de pil. Geeft deze negatief, dan gen je niet zwanger.

Het kan een schijnzwangerschap zijn. Dan heb je veel van de zwangerschapssymptomen, maar je bent het niet. Ga eens langs je huisarts met deze klachten en de eventuele negatieve test en laat je desnoods onderzoeken, kan nooit kwaad.

Sterkte in ieder geval....

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zag dat je al een test had gedaan die negatief was, maak dus een afspraak bij je huisarts.