Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

hoe vraag ik het best aan mijn ouders of ik aan de pil mag?

Ik ben een meisje van (net) 16 jaar, ik heb nu al een half jaar een vriend. Ik heb al wel eens seks met hem gehad(, wel met condoom natuurlijk) maar ik wil graag aan de pil om zwangerschap uit te sluiten. Maar hoe kan ik dat het beste aan mijn ouders vragen? Xxxx

Weet jij het antwoord?

/2500

Gewoon vragen of ze even naar je willen luisteren, dan vraag je of je aan de pil mag, omdat je niet zwanger wilt worden, de meeste ouders zullen het prettig vinden dat je hen in vertrouwen neemt en het met je eens zijn, dat het beter is aan de pil te zijn, dan tienermoeder te worden. Het is een verstandig besluit, dus kan ik me niet voorstellen dat ouders daar iets op tegen hebben. Succes!

Wat mij het verstandigste lijkt is om het op een goed moment te brengen, in een goede sfeer. Lees jezelf in over het gebruik van de pil, bereid argumenten voor en vooral: maak duidelijk dat dit voor jou de beste optie is. Je bent bijna 16, hebt al een tijdje een vriend: ze zullen ongetwijfeld een vermoeden hebben dat er al wat dingen voorgevallen zijn of in ieder geval er aan zitten te komen. Wees rustig, voorbereid en leg uit wat de voordelen zijn. Je wilt natuurlijk niet zwanger worden en de pil is een van de beste anticonceptiemiddelen verkrijgbaar. Het feit dat je erover nagedacht hebt en op de hoogte bent zal voor je ouders misschien al een groot pluspunt zijn. Verder wil ik je veel succes wensen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100