Wat gebeurd er als je ritalin in neemt als je ook medicijnen slikt voor iets anders?

Ik slik medicatie voor epilepsie en daardoor heb ik een slechte concentratie en kan ik niet echt stil blijven zitten. Een kennis van mij die heeft ADD, heeft mij ritalin gegeven, en hij zij dat ik daar wat rustiger van word en mezelf wat makkelijker kan concentreren

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop dat je die Ritalin niet gaat nemen zonder overleg met je arts! Nogal ondoordacht van je kennis, om jou zomaar zijn eigen medicijn te geven. Dus: afspraak maken met je (huis)arts en aan hem/haar VRAGEN of je Ritalin mag gebruiken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is echt een HEEL erg slecht idee, draadloze.
Wil je graag dood ofzo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NOOIT NEVER EVER medicijnen van een ander gebruiken!!!!!
jodyenboyke
11 jaar geleden
NOOIT, maar dan ook echt NOOIT, zomaar medicijnen die uitsluitend op recept verkrijgbaar zijn en dan Ritalin, die alleen door een psychiater of kinderarts voorschreven worden na grondig onderzoek, slikken.
En dan ZEKER niet als je epilepsie hebt! Levensgevaarlijk!

Het beste antwoord

Ritalin kan epileptische aanvallen triggeren.
Dus goed met je arts overleggen of je wel Ritalin mag gebruiken.

Wees extra voorzichtig met Ritalin

· Als u epilepsie (vallende ziekte) heeft of andere aandoeningen waarbij toevallen of stuipen
(convulsies) kunnen optreden. Er zijn enige aanwijzingen dat Ritalin de kans op het
optreden van toevallen verhoogt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat er gebeurd weet ik niet, wat ik wel weet, is dat je nooit medicijnen moet slikken die voor iemand anders zijn voorgeschreven, een aantal bijwerkingen, die variëren in ernst en frequentie. Veel voorkomende bijwerkingen van Ritalin zijn hoofdpijn, buikpijn, misselijkheid en slaapproblemen. Bij kleine kinderen heeft het ook een negatief effect op de hersenen, dus denk ik niet dat het geschikt is bij je medicatie voor epilepsie, overleg dus altijd eerst met je behandeld arts als je andere medicijnen erbij wil slikken. Denk ook eens aan visolie, dat heeft ook een positief effect op je concentratievermogen, maar nogmaals, niets zonder overleg met je behandelend arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Methylfenidaat (Werkzamestof in Ritalin) moet met de benodigde voorzichtigheid worden gebruikt bij patiënten met epilepsie.
Methylfenidaat kan de convulsieve drempel verlagen bij patiënten met een voorgeschiedenis van epileptische aanvallen.