klopt het dat je in coma kan gaan als je alcohol drinkt op bepaalde courante (lichte) pijnstillers?

net gehoord dat je in coma kan gaan als je ibuprofen neemt en nadien alcohol drinkt. heb dat ook al van andere pijnstillers gehoord, bv paracetamol, aspirine...
klopt dit? en zo ja... gaat het dan om één glas alcohol (bv. een glas wijn) of om stevig doorzakken?

11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

bij ibuprofen is het zo dat het de maagwand irriteerd, dat doet alcohol ook waardoor het risico op een maagbloeding groter wordt.

voor paracetamol ongeveer hetzelfde verhaal maar daar komt nog bij dat het erg slecht is voor je lever.

je kan er dus zeker enige schade van oplopen maar als je één pijnstiller neemt en je drinkt één glas wijn denk ik niet dat je daar iets van merkt, je raakt er zeker niet van in een coma.

Echter, van 6 pijnstillers en een fles vodka zou je zomaar in coma kunnen raken, dat licht dan alleen niet aan de pijnstillers
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
liveisgreat
11 jaar geleden
inderdaad, bij een fles vodka kunnen ze me meteen naar het crematorium brengen denk ik :-)

Andere antwoorden (1)

Ja het klopt dat dit kan, maar dan gaat het wel om grote hoeveelheden pijnstillers en grote hoeveelheden alcohol. Je kunt op een avond gewoon twee pijnstillers nemen en daarna een fles wijn drinken. Natuurlijk moet je geen flessen sterke drank achterover slaan, maar dat moet je sowieso niet doen, ook al je geen pijnstillers gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
okee, bedankt, het is toch niet zo dramatische dan me werd voorgesteld dan... (men had het over één pilletje en één glas wijn).