Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is Paroxetine slecht voor je gekeken naar de bijwerkingen op lange termijn?

Ik heb Paroxetine voorgeschreven gekregen maar na het lezen van forums hierover op internet ben ik toch wel heel erg geschrokken. In eerste instantie is de werking van het middel precies wat ik nodig heb, maar de lange termijn bijwerkingen kunnen heel ingrijpend zijn lees ik. Denk bijvoorbeeld aan verminderde vruchtbaarheid en een verminder seks leven door dit medicijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het korte antwoord luidt: Ja, het is slecht voor je. SSRI's (waar Paroxetine er 1 van is) zijn niet effectief, zwaar verslavend en hebben erg serieuze bijwerkingen. Als je een middel wilt gaan gebruiken om je serotonine gehalte te verhogen (want dat is wat anti-depressiva in theorie zouden moeten doen) zou het verstandiger zijn om de directe precursor voor serotonine te kiezen: 5-HTP.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100