Hoe movicolon drinkbaarder krijgen?

Krijg meteen een reflux neiging.

Mag je dit spul oplossen in appelmoes?

Toegevoegd na 25 minuten:
Vind de smaak niet echt prettig.
Bij de maloxe was het redelijk te doen door de citroen toevoeging.. Maar die was niet leverbaar..
Dus dit als tijderlijke oplossing...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.3K

Het beste antwoord

Ik denk dat je hier in kunt experimenteren met een vloeistof, en of het nu appelmoes of yoghurt of vla is maakt denk ik niks uit. Je kunt het verkrijgen als poeder voor drank en als concentraat voor drank, ook kun je het bijv met chocolade smaak verkrijgen,er zijn dus 3 smaken t.w. neutraal, citroen en chocolade
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit lijkt ongebruikelijk,maar volgens mij moet dit kunnen.Wel goed roeren zodat het goed opgelost is in de appelmoes.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je
Oplossen in thee. Eventueel thee met een smaakje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee
Je moet het met voldoende vloeistof nemen, maar het hoe en wat precies maakt minder uit. Omdat het een wat zoutige smaak heeft mengen sommige mensen het met bouillon, dat maskeert de smaak beter dan bijvoorbeeld zoete limonadesiroop. Maar je mag ook andere dingen gebruiken hoor. Als je niet 100% zeker weet dat je genoeg vloeistof gebruikt (bijvoorbeeld als je het met yoghurt of met appelmoes zou mengen), neem dan gewoon daarna nog een extra glas water. Ik ken ook mensen die het oplossen in een heel klein beetje water en dat in één keer achterover slaan, omdat ze liever daarna een glas gewoon water drinken dan een heel glas movicolon. Ik vind persoonlijk trouwens dat de smaak best went en vind die dingen met toegevoegde citroen veel erger dan de gewone afgekloven toiletpapiervariant, maar dat zal wel aan mij liggen.

Als je het écht niet weg kunt krijgen, zou je over kunnen stappen op een ander soort laxeermiddel. Daarvoor moet je met je huisarts overleggen natuurlijk, maar bij langdurig gebruik en als het echt een probleem blijft, zou dat ook nog een optie kunnen zijn. Er is een aantal andere laxeermiddelen met vergelijkbare werking, en het effect is voor veel patiënten (veel, niet alle natuurlijk) min of meer uitwisselbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga de boullion proberen
Dank je...