Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het erg als je oogdruppels later als een maand gebruikt?

Ik heb oogdruppels op recept gehad, en gebruik deze alleen indien nodig. Een paar keer per maand dus. Officieel mag je ze maar 1 maand gebruiken. Is het erg als je dat niet doet, maar gewoon blijft gebruiken? Wat zijn dan de risico's?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik gebruik ook oogdruppels op recept.
Ook ik doe er veel langer mee dan een maand; gemiddeld ongeveer een half jaar.
Het enige wat ik merk is dat de werking wat afneemt na een maand of 4.
Op een gegeven moment gooi ik het restant weg en krijg een nieuw flesje.
Niet dat de druppels (binnen een half jaar) schadelijk zijn voor het oog, maar nogmaals: De werking neemt wat af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
dat is ook mijn ervaring
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de drogist zijn ook wel oogdruppels in ampullen verkrijgbaar. Handig als je ze maar sporadisch nodig hebt. http://www.beslist.nl/products/gezond_mooi/r/Vsm_Optilan_Oogdruppels_Ampullen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier dezelfde ervaring! plus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een goede tip, Emma007.
Ik wist niet dat het bestaat.
Ik ga zeker uitzoeken of die ampullen er ook zijn voor mijn specifieke probleem. Bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom ga ik uitzoeken of die ampullen er ook zijn voor mijn specifieke probleem.
je bent uiteraard, net als ik, zeer voorzichtig, ook ik heb maar 2 ogen!
als je een recept hebt gekregen, gebruik je dat alleen maar als je het nodig hebt!

Toegevoegd na 8 minuten:
Is het erg als je dat niet doet, maar gewoon blijft gebruiken?
de risico is zijn eigelijk zeer beperkt, want als je ze gebruikt na de datum, dan blijkt dat de werking minder is, maar verder valt het wel mee.
wij denken dat het niet erg is, maar we hebben geen idee of het echt ernstig is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding