Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Welke pil lijkt op ritalin?

Hoi,
Een tijdje geleden zag ik een aflevering van een show waarin autopsies worden besproken. Het ging toen over een jongen die ADHD had en die ritalin nam.
Hij had alleen de verkeerde pillen gekregen. Hij had een pil gekregen die op ritalin lijkt (met die groef door het midden). Ik kan me alleen niet meer herinneren hoe die pil heette.

Als jij het heet antwoord dan alsjeblieft.

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 15 uur:
Volgens wat ik heb gevonden is Methylfenidaat hetzelfde al ritalin dus dat kan het niet zijn.
Ik weet alleen dat de pil er hetzelfde uitzag en dat hij het bijna een maand lang elke dag innam (op dezelfde manier dat hij ritalin innam, zelfde tijdstip) en dat hij nog voordat die maand om was dood ging.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mogelijk bedoeld is Methylfenidaat.

Ik weet niet waarom mijn antwoord bij de reactie is gezet. Maar het enige goede antwoord wat je op deze vraag kan geven is: Ze lijken allemaal op ritalin. Ritalin heeft geen vaste vorm. Er zijn tientallen verschillende pillen met Ritalin. Vervolgens zijn alle andere pillen ook in honderden verschillende vormen te krijgen. Kortom, je kan aan de vorm van de pil niet zien welke pil het is. Laat staan zeggen welke pil er op lijkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100