Stel: Ik slik dagelijks Lithium. Ik ga op vakantie naar een land met een tijdsverschil t.o. van Nederland. Hoe kom ik snel in mijn medicatieritme ?

Stel: ik vertrek 's-middags om 13.00 uur uit Nederland en kom de volgende dag om 17.00 uur aan in Panama.
Lithium moet op vastgestelde tijden ingenomen worden voor een optimale werking.
Hoe ga ik om met het tijdsverschil, zodat ik geen bijwerkingen krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik zou je adviseren om je huisarts/ psychiater eens te bellen. Deze kan een beter antwoord geven dan wij hier kunnen, aangezien zij het voorgeschreven hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behandelaar die de medicatie voorgeschreven heeft is uiteindelijk de enige die daar zicht op heeft.

Andere antwoorden (1)

Houd de eerste dagen de Nederlandse tijd in je hoofd en verschuif de inname elke dag een uur of anderhalf uur.