Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is Flixonase het zelfde als Fluticasonpropionaat?

Ik heb eind 2011 ampullen Flixonase gekregen ivm neusverstopping van de KNO-arts, dit moest ik maar eens een aantal weken "proberen".

Zo'n anderhalve maand geleden (maanden na het stoppen met Flixonase) heb ik voor allergische reacties een Fluticasonpropionaat neusspray gekregen.

Hierbij merkte de KNO-arts op dat deze spray hetzelfde is als de ampullen Flixonase die ik eerder had.

Is dit werkelijk zo? Ik kan niet echt iets vinden op internet wat dit bevestigd..

(Ik weet dat ik gewoon de dokter kan bellen met deze vraag, maar ik dacht ik vraag het eerst even hier).

Toegevoegd na 56 seconden:
De KNO-arts had in dit geval geen neusverstopping, maar ik... :D

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, is hetzelfde. Flixonase is de merknaam van ik geloof glaxo smith kline. De werkzame stof is fluticason propionaat. Het is dus exact hetzelfde alleen staat er geen merknaam op. ik gebruik het zelf ook ;)

ja, dit is hetzelfde:Flixonase 50 microgram per dosis, neusspray suspensie fluticasonpropionaat . De werkzame stof in dit middel is fluticasonpropionaat.

Bronnen:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h14424.pdf

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100