Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoeveel alcohol krijg ik binnen als ik valeriaan druppels met 24% alcohol inneem?

Ik slik valeriaan druppels met 24% alcohol, nou neem ik dus 3 keer per dag 15 druppels daarvan maar dan vraag ik me af hoeveel alcohol ik dan binnenkrijg.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hahaha een rekensommetje: 3x15 =45 *0,24= 10,8 druppels alcohol, ik gok dat dat zo'n beetje 10-15 ml liter is?

Eén druppel waterachtige vloeistof is ongeveer 10-50 μl (microliter) groot. Je krijgt dus per keer bijna 15 x 24% maal die hoeveelheid alcohol binnen. Van ongeveer 0,00018 liter zuivere alcohol (bij de grootste druppels) zul je niet dronken worden, het komt overeen met 0,54 ml jenever. (een borrelglas is 5-6 cl, dus 100x zoveel!) Dat je het drie maal daags inneemt geeft geen verschil omdat jouw lichaam de alcohol al lang afgebroken heeft voordat je de volgende dosis slikt. Toegevoegd na 3 minuten: Berekening: 0,000.050 x 15 x 0,24 = 0,00018

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Liter

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100