Hoeveel alcohol krijg ik binnen als ik valeriaan druppels met 24% alcohol inneem?

Ik slik valeriaan druppels met 24% alcohol, nou neem ik dus 3 keer per dag 15 druppels daarvan maar dan vraag ik me af hoeveel alcohol ik dan binnenkrijg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Hahaha een rekensommetje:
3x15 =45 *0,24= 10,8 druppels alcohol, ik gok dat dat zo'n beetje 10-15 ml liter is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eén druppel waterachtige vloeistof is ongeveer 10-50 μl (microliter) groot.
Je krijgt dus per keer bijna 15 x 24% maal die hoeveelheid alcohol binnen.
Van ongeveer 0,00018 liter zuivere alcohol (bij de grootste druppels) zul je niet dronken worden, het komt overeen met 0,54 ml jenever.
(een borrelglas is 5-6 cl, dus 100x zoveel!)
Dat je het drie maal daags inneemt geeft geen verschil omdat jouw lichaam de alcohol al lang afgebroken heeft voordat je de volgende dosis slikt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Berekening: 0,000.050 x 15 x 0,24 = 0,00018