Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik volgende week zomaar een stopweek houden met de pil?

Ik heb nu twee strips achter elkaar doorgeslikt. DUs in totaal zes weken. Ik heb de ethinylestradiol/levonorgestrel. Nu wil ik graag komende week (ik slik altijd aan het einde van de strip de laatste op maandag en dan begin ik weer die dinsdag daarop) uit de derde strip de pillen dinsdag tot en met zaterdag slikken. Zondag neem ik dan geen pil meer in (in totaal heb ik dan zes weken en vijf dagen achter elkaar geslikt zonder stopweek). Kan ik op dat moment een stopweek nemen? Dan is ook meteen de dag dat mijn menstruatie begint verschoven en dat wil ik graag.

Mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vraag is laatst ook al gesteld... Kijk daar maar voor mijn antwoord

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan. Als je maar minimaal 21 dagen achter elkaar de pil slikt (langer is dus prima, korter niet) en niet langer dan 7 dagen achter elkaar stopt (hier geldt: korter mag, langer juist niet). Dan ben je nog altijd beschermd tegen zwangerschap. Dus zodra je meer dan één complete strip hebt geslikt, kun je een stopweek houden wanneer je maar wilt, of dat nu twee dagen later is of drie maanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
juist

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding