worden medicijnen net zo goed in de bloedbaan opgenomen met volkoren pannenkoeken als brood ?

Ik gebruik nogal zware medicijnen tegen epilepsie.
Met brood als het ontbijt heb ik naderhand meer last van duizeligheid dan wanneer ik 2 of 3 volkoren pannenkoeken
eet.
Dat komt misschien omdat hier iets olie is toegevoegd.
Maar kan dit kwaad, wil liever geen kans op meer aanvallen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Vraag dit aan je apotheker of huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies...

Antwoorden (2)

Medicijnen worden "vanzelf" opgenomen in de bloedbaan.
Daar is geen brood of pannekoek voor nodig.
De reden dat je er wat bij "moet" eten is dat dan het medicijn niet zo rauw in je maag komt, maar een beetje geleidelijker, verdund, zodat je minder kans hebt op maagproblemen.
12 jaar geleden
Wat staat erover in de bijsluiter? Sommige medicamenten nemen juist beter of slechter op bij bepaalde voedingsmiddelen. Het is dus goed mogelijk dat het in dit geval zo is.