Is dit slaapmiddel slecht voor je gezondheid?

Dit slaapmiddel bedoel ik: http://m.avogel.nl/webwinkel/producten/dormeasan-nachtrust-tabletten.php?gclid=CNva15vM-q4CFQOGDgod0E_fxw

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Homeopathische geneesmiddelen bevatten per definitie zó weinig werkzame stof door de eindeloze verdunning (potentie vergroting) dat van schadelijkheid voor de gezondheid geen sprake zal zijn.
Rationele mensen geloven trouwens ook niet in een positieve werking van homeopathische middelen, maar het staat een ieder vrij er in te geloven, als het voor jou werkt dan wil ik het je niet ontraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier om een fytotherapeutisch middel. Niet homeopathisch, dus niet oneindig verdund. En gewoon werkzaam, al zal het niet sterk werken. Dan kun je beter een wat hogere dosering valeriaan nemen ipv een mengsel van allerlei kruiden in een relatief lage dosering.

Andere antwoorden (3)

De producten van A. Vogel zijn homeopatisch. Voor homeopathie geldt: baat het niet, dan schaadt het niet.
Nee, het product is niet slecht voor je gezondheid.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je meer wilt weten over homeopathie en de werking ervan: http://www.homeopathie.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Jawel krol, dat klopt wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch kunnen sommige kruiden wel degelijk werken. Niet met chemische medicijnen innemen! anders werkt het een nog het ander
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen homeopatisch middel.
Amadea
12 jaar geleden
Dormeasan van dokter Vogel is toch echt wél een homeopathish middel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de minnen, maar Dormeasan is wel degelijk homeopatisch. Waarop baseer je je kennis, Hippo? Zie deze link: http://www.homeopatischegeneesmiddelen.com/dormeasan-tabletten-van-a-vogel-voor-een-goede-nachtrust/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie mijn uitleg onder m'n eigen antwoord, en deze link:http://vitami.nl/merken-107/a-vogel-143/algemene-informatie-440/ Het is een fytotherapeutisch middel, niet homeopathisch. Het wordt door een merk dat bekend staat als "homeopathisch" op de markt gebracht, maar dat maakt het nog niet homeopathisch.
Ik had er geen baat bij. Probeer voor het lezen anders is een boek te gaan leZen. Met rustige muziek (Adel Beethoven, Mozart etc.) ga dan een half uurtje of een uur liggen lezen. Dit ontspant en help erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wie of wat is Adel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zangeres van Rolling in THE deep.
Amadea
12 jaar geleden
Oh, je bedoelt Adele !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die ik dacht dat je het zo schreef.
De link verwijst naar een fytotherapeutisch middel. Het is dus NIET, zoals sommigen zeggen homeopathisch, en daarom niet verdund. Er zitten gewoon werkzame stoffen in, om precies te zijn kruiden waarvan bekend is dat ze de nachtrust kunnen bevorderen.

Dit middel is niet schadelijk. De bijsluiter geeft aan dat overmatig gebruik een laxerend effect kan hebben, en ook dat je het bij borstvoeding of zwangerschap beter niet kunt gebruiken, omdat de effecten van dit middel bij vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven. Dat komt o.a. doordat de regelgeving rondom supplementen en kruidenmiddelen totaal anders is dan voor geneesmiddelen. Op dergelijke middelen is dan ook geen controle door de overheid, je weet dus niet 100% zeker dat erin zit wat de bijsluiter zegt.

Behalve dat, zijn de werkzame stoffen uit dit middel niet schadelijk. De genoemde laxerende werking bij overmatig gebruik, komt volgens mij ook alleen maar omdat ze mannitol gebruiken als vulstof.

Als je dit middel, of een ander middel waar bijvoorbeeld valeriaan, hop, citroenmelisse of goudpapaver in zit, een tijdje wilt gebruiken omdat je slecht slaapt, bijvoorbeeld doordat je je moeilijk kunt ontspannen, is dat prima, en onschadelijk. Daarnaast is het wel goed om ook algemene adviezen op te zoeken op internet over slaaphygiëne, dat gaat o.a. over hoe je je slaapkamer inricht en de dag langzaam afbouwt. Ontspanningsoefeningen kunnen ook werken. Als je een langdurig slaapprobleem hebt, is het beter om advies te vragen van je huisarts, omdat er dan misschien iets anders aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.homeopatischegeneesmiddelen.com/dormeasan-tabletten-van-a-vogel-voor-een-goede-nachtrust/ Dormeasan van Vogel is wel homeopatisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is het niet. Het is verkrijgbaar onder een merk dat bekend staat als homeopathisch, en omdat homeopaten graag ook fytotherapeutische producten voorschrijven (die werken namelijk wél, itt echt homeopathische geneesmiddelen) vinden ze het zelf niet erg om dat allemaal op één hoop te gooien. In wetenschappelijk onderzoek is zoiets echter hoogst ergerlijk en verwarrend, omdat mensen een fytotherapeutisch (=kruidengeneeskundig) middel kopen dat werkt (dat kan ook) en vervolgens denken dat het een "homeopathisch" geneesmiddel is dat hen geholpen heeft, waardoor ze een volgende keer wél naar een middel zonder enige werkzame stof grijpen, omdat de fabrikant het zelf zo verwarrend op de markt brengt. In onderzoeken die enige werkzaamheid van homeopathische geneesmiddelen laten zien, is er meestal ook sprake van het op één hoop gooien van beide dingen, waardoor het lijkt alsof homeopathische middelen effectief zijn, terwijl het in werkelijkheid de fytotherapeutische middelen zijn die een - zij het vaak geringe - werking kunnen hebben. A. Vogel deelt dit middel trouwens zélf in onder de "complexe fytotherapeutica" (dus een combinatie van fytotherapeutische middelen) en NIET onder de "complexe homeopathica. Het is gewoon niet homeopathisch, want er zitten werkzame stoffen in, en die zitten niet in homeopathische geneesmiddelen. http://vitami.nl/merken-107/a-vogel-143/algemene-informatie-440/