is het erg als je melatonine pilletjes hebt ingenomen van 2011 het is de lage dosering?

kan iemand mij hier antwoord op geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.9K

Antwoorden (3)

nee hoor,dat is niet erg .in het slechtste geval werken ze niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk dat de werking wat minder is geworden van t pilletje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pillen van vorig jaar zijn nog gewoon goed, die zijn wel wat langer houdbaar. Als je bedoelt dat ze tot 2011 te gebruiken waren volgens de verpakking, dan zijn ze dus over de datum. Dan nog zal er weinig mee aan de hand zijn, want er zit zeker op medicatie altijd een ruime veiligheidsmarge op de data.

Er zijn alleen wel melatoninemerken die niet tegen vocht en/of licht kunnen, dus de manier van bewaren is belangrijker dan de houdbaarheidsdatum. Er zijn kauwtabletten die je in een ondoorzichtige pot moet bewaren, en er is in elk geval één merk van die drogist-tabletjes (dus met niet meer dan 0,1 mg per tablet, zonder recept verkrijgbaar) dat slecht tegen vocht kan. Let daar even op. Het ergste wat kan gebeuren is - zoals anderen ook zeggen - dat ze wat minder goed werken. Maar als je met "de lage dosering" bedoelt dat het gaat om tabletten van 0,1 mg die bij de drogist verkrijgbaar zijn, dan doen die dingen toch al niet veel, en komt de sterkte en innametijd ook niet zo nauw als wanneer je op recept de sterkere variant gebruikt om echt je melatoninespiegel te beïnvloeden.