Ik heb een onsteken kies en ik gebruik antibiotica. Is het gevaarlijk als cannabis of alcohol gebruikt in combinatie met antibiotica?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Gevaarlijk zal het niet zijn, maar het is niet verstandig als je dat erbij gebruikt. Als je de antibiotica zijn werk goed wil laten doen, dan eet je even verstandig en laat alcohol staan. Ook geen cannabis want de rook gaat door je mond en dat is voor de ontstoken kies ook niet bevordelijk,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar denk eraan dat je door de antibiotica veel gevoeliger zult zijn voor alcohol/cannabis. Denk maar niet dat je evenveel op kan als gewoonlijk.
Moet je even goed de bijsluiter lezen.
Bij antibiotica geldt in principe dat de combinatie met alcohol niet goed is.
Ook andere verdovende middelen zoals wiet kunnen je ziek maken.
Maar nogmaals: Als je het zeker wilt weten lees dan de bijsluiter even.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijsluiter inderdaad even goed bekijken, als alcohol niet mag staat dat er sowieso in.
Want of het mag scheelt ook per antibiotica die je krijgt, ik heb een keer voor een blaasontsteking antibiotica gekregen waarbij het niet mocht en maanden daarna voor dezelfde klacht een antibioticum waarbij je wel gewoon alcohol mocht gebruiken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet gevaarlijk maar niet verstandig om het te doen. Alcohol beinvloed de werking van de antibiotica, je loopt daarmee het risico dat de antibiotica minder goed zijn werk kan doen waar het voor bedoelt is