Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

kan je heel moe worden van antibiotica?

ik slik vanaf afgelopen vrijdag weer antibiotica omdat ik alweer een ontsteking heb aan me darmen.
maar nu valt het me op dat ik heel moe ben en slaap heel de dag en als ik wakker ben is het 1,5 uur en dan val ik weer in slaap..
is dit door de antibiotica?
even erbij vermelden : word wel misselijk van me antibiotica en krijg steeds kleine jeukende bultjes ervan die ook steeds wegtrekken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. Men heeft onderzocht bij gezonde vrijwilligers of antibiotica vermoeidheid veroorzaken. De proefpersonen waren medische studenten en verpleegkundigen, 29 mannen en 50 vrouwen van gemiddeld 28,4 jaar. Het was een onderzoek, waarbij de proefpersonen gedurende een week 3 maal daags 500 mg amoxicilline of placebo kregen met een ‘wash out’-periode van 2 weken. Het bestaan van een antibioticum-vermoeidheid werd niet bevestigd. Je zal dus waarschijnlijk moe zijn van de ontsteking in je darmen. Je lichaam vecht tegen de aandoening, daar kan je ook moe van zijn.

Bronnen:
http://www.ntvg.nl/publicatie/geen-vermoei...

ik had een jaar of vier geleden blaasontsteking en had toen ook medicijnen waar ik heel moe van werd. moest vijf dagen lang een pilletje innemen voor ik ging slapen en als ik de trap op liep was ik al half in slaap zowat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100