Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe kom ik af van de druk op mijn borst?

Ik heb soms last van druk op mijn borst.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heel lastig om dat met zo weinig informatie te beantwoorden. Daar moet iemand naar kijken maar je kunt wel vast nadenken wat je kunt vertellen. Is er iets wat spanning veroorzaakt en waar je benauwd van wordt. Treedt het onder bepaalde omstandigheden meer op. Onderzoek het en kijk of je zelf een idee van de onderliggende rede kan krijgen. Het beste medicijn is de oorzaak aanpakken en niet alleen de verschijnselen.

Laat de huisarts er eens naar kijken.

Maak een afspraak bij je huisarts, hij zal jou onderzoeken en kunnen zeggen wat je moet doen. Wij kunnen hier geen zinnig antwoord op geven. Vandaag bellen, meteen een afspraak, wellicht overmorgen helderheid en een zorg minder. Succes!!

Het verstandigste lijkt mij om direct contact met je huisarts op te nemen. Mocht het gevoel zo zijn dat het naar je keel 'grijpt' dan zou ik per direct 112 (laten) bellen.

Heb je je bloeddruk al eens laten meten? Ik heb het zelfde probleem en bij mij is dan meestal mijn bloeddruk te hoog. Ga het regelen hoor want als het zo kan zijn dat het te hoog dan is het gevaarlijk. Dus ga naar je huisarts!

Mogelijk adem je te hoog(borstademhaling)? Toegevoegd na 1 minuut: Controleer bij jezelf hoe je ademhaalt, en waar die druk voornamelijk lijkt te zitten.

Ga naar de huisarts hoogst waarschijnlijk heb je last van een hoge bloeddruk . En vraag ook aan de huisarts of hij het nodig vindt om een 24 uurs meting te doen dan weet je ook jou bloedruk nacht`s . Ben er ook zo achter gekomen dat mijn bloeddruk nacht`s veel te hoog was .

Uit ervaring weet ik dat het niet per se hoge bloeddruk hoeft te zijn. Namelijk: soms wordt omhoog komend brandend maagzuur verward met druk op de borst. (Als dit niet klopt, dan hoor ik het graag van een expert, zodat ik van huisarts kan veranderen...) Toegevoegd na 3 dagen: En ik besef me ineens dat ik de vraag daarmee niet beantwoord heb. Mocht ik gelijk hebben met mijn brandend maagzuur: melk of Rennies kunnen al helpen. Zo niet, dan kan het een maagzweer zijn en zul je naar de huisarts moeten. En waarschijnlijk is dat laatste sowieso het beste, voor het geval het ernstiger is dan ik hier voordoe.