Hoe kom ik af van de druk op mijn borst?

Ik heb soms last van druk op mijn borst.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom,o waarom krijgt elk van deze zinnige antwoorden een min.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer van die minnen op (tot heden) de eerste 3 antwoorden. Het is helaas zo, maar hoop de vraagsteller een antwoord te hebben gegeven waar deze wat aan heeft. Die min neem ik dan op de koop toe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eerste associatie: koop een mooie mand voor je kater van 7 kilo. Dat scheelt evenveel kilo's druk op je borst als je slaapt. Sorry, YogiBear, maar met zo weinig gegevens valt er met de beste wil van de wereld geen adequaat antwoord te geven. Hoe oud ben je? Wat is je bloeddruk? Heb je cardiale problemen en/of komen die in je familie voor? Heb je last van stress? etc. etc. Dat neemt niet weg dat de eerste antwoorden best een poging zijn om je te helpen. Minnen zonder motivatie zou desalniettemin verboden moeten worden.

Het beste antwoord

Heel lastig om dat met zo weinig informatie te beantwoorden. Daar moet iemand naar kijken maar je kunt wel vast nadenken wat je kunt vertellen. Is er iets wat spanning veroorzaakt en waar je benauwd van wordt. Treedt het onder bepaalde omstandigheden meer op. Onderzoek het en kijk of je zelf een idee van de onderliggende rede kan krijgen. Het beste medicijn is de oorzaak aanpakken en niet alleen de verschijnselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Laat de huisarts er eens naar kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een afspraak bij je huisarts, hij zal jou onderzoeken en kunnen zeggen wat je moet doen.
Wij kunnen hier geen zinnig antwoord op geven.
Vandaag bellen, meteen een afspraak, wellicht overmorgen helderheid en een zorg minder.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verstandigste lijkt mij om direct contact met je huisarts op te nemen. Mocht het gevoel zo zijn dat het naar je keel 'grijpt' dan zou ik per direct 112 (laten) bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je je bloeddruk al eens laten meten? Ik heb het zelfde probleem en bij mij is dan meestal mijn bloeddruk te hoog. Ga het regelen hoor want als het zo kan zijn dat het te hoog dan is het gevaarlijk. Dus ga naar je huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk adem je te hoog(borstademhaling)?

Toegevoegd na 1 minuut:
Controleer bij jezelf hoe je ademhaalt, en waar die druk voornamelijk lijkt te zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de huisarts hoogst waarschijnlijk heb je last van een hoge bloeddruk .
En vraag ook aan de huisarts of hij het nodig vindt om een 24 uurs meting te doen dan weet je ook jou bloedruk nacht`s .
Ben er ook zo achter gekomen dat mijn bloeddruk nacht`s veel te hoog was .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat het niet per se hoge bloeddruk hoeft te zijn. Namelijk: soms wordt omhoog komend brandend maagzuur verward met druk op de borst. (Als dit niet klopt, dan hoor ik het graag van een expert, zodat ik van huisarts kan veranderen...)

Toegevoegd na 3 dagen:
En ik besef me ineens dat ik de vraag daarmee niet beantwoord heb. Mocht ik gelijk hebben met mijn brandend maagzuur: melk of Rennies kunnen al helpen. Zo niet, dan kan het een maagzweer zijn en zul je naar de huisarts moeten.

En waarschijnlijk is dat laatste sowieso het beste, voor het geval het ernstiger is dan ik hier voordoe.