wat is aanhechtingspijn

Kunt u een uitleg geven wat aanhechtingspijn inhoudt en zijn daar behandelingen voor

Toegevoegd na 6 dagen:
is fysiotherapie een goede behandeling voor aanhechtingspijnen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

dat zijn pezen die aan botweefsel vastgroeien

Toegevoegd na 1 minuut:
het is een vorm van RSI
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een reumatische ontstekingsreactie op de plaats waar een of meer pezen vastzitten aan het bot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"enthesitis/enthesopathie [...] is een reumatische ontstekingsreactie op de plaats waar een of meer pezen vastzitten aan het bot. Vaak is hierbij niet echt sprake van een ontsteking, maar van irritatie en pijn."

"Aanhechtingspijnen. Pezen hechten vast aan botweefsel. In feite lopen bindweefselvezels over van de pees in het beenvlies. Net zoals de verhoogde spanning in de spier terug te vinden is in de pees, heeft deze verhoogde activiteit ook haar invloed op de aanhechtingen op het bot. Het is maar net waar de ketting het zwakst is, daar ontstaan dan als eerste de klachten. Aanhechtingspijn karakteriseert zich door lokale pijn ter plaatse, die nog behoorlijk ver kan uitstralen. Voorbeelden zijn een tenniselleboog en sommige vormen van hoofdpijn."

De eventuele behandeling die ik erover kan vinden is of een injectie of naar een orthopeed gaan. Ook kan een fysiotherapeut, waar je tegenwoordig geen verwijzing van de huisarts meer voor nodig hebt, misschien meer over de behandeling ervan vertellen.