Wat kun je doen tegen een vette huid?

Wat kun je doen tegen een glimmend gezicht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het voordeel van een vette huid is, dat je op je zestigste weinig rimpels hebt (vermits je niet rookt)

Het beste antwoord

Een goede reiniging is heel belangrijk voor de verzorging van de vette huid. Het voorkomt dat de porieen verstopt raken en zwarte puntjes of meeeters krijgt. Gebruik geen agressieve gelaatsreiniger. Als je een reiniger gebruikt die alcohol bevat of de huid te agressief reinigt, produceert je huid meer olie en krijg je een nog vettere huid. Een goede manier om een vette huid te reinigen is een reiniger op basis van olie te gebruiken of zelfs een pure olie. Olie en water vermengen zich niet dus de beste manier om olie uit je huid te krijgen is een gelaatsreiniger op basis van olie en dat dan af te wassen. Je kan ook voor gel reinigers of reinigingsmelk gaan. Een vette huid reinig je best zowel s’morgens als s’avonds

Vergeet ook niet te hydrateren als je een vette huid hebt. Ik weet dat veel mensen met een vette huid geen creme willen gebruiken, ze willen niet nog een laag op de huid aanbrengen. Maar je huid kan ook als je een vette huid hebt gedeshydrateerd raken. Gebruik dus een hydraterende creme zowel s’avonds als s’morgens na je gelaatsreiniging, maar gebruik kleine hoeveelheden over het hele gelaat en vergeet ook je hals en decollete niet want deze zones hebben snel verouderingsverschijnselen. Zorg dat je overdag ook een zonnebescherming draagt, minimaal factor 15 of meer. Een luchtige olievrije hydraterende creme is de beste keuze voor een vette huid.
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kun je misschien aangeven wat een goede olievrije creme is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kun je misschien aangeven wat een goede olievrije creme is?
fremar
13 jaar geleden
De olie-vrije en zeer milde producten van Eucerin® DermoPURIFYER zijn speciaal ontwikkeld voor de onzuivere huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk antwoord!

Andere antwoorden (5)

scrubje gebruiken en daarna een goede creme voor een vette huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De makkelijkste manier is gewoon een WC-papiertje pakken en die over je gezicht heen wrijven. Een groot deel van het vet is dan al verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bad of douche nemen of een washandje met zeep erover heen vegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wassen met zeep.

Echte zeep wel te verstaan!
Niet die chemische troep uit een flesje, maar gewoon de ouderwetse zeep die vroeger je grootouders ook gebruikten.
Daar wordt je huid erg droog van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brandnetelthee drinken, dat werkt bloedzuiverend en daarbij niet te vet eten.