Je kan even naar de drogist gaan om een maagzuurremmer. Pantoprazol of Omeprazol.
Even snel..... een schepje suiker eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar slokjes melk helpt ook, maar niet te veel.
Als je 's nachts in bed ook last hebt van maagzuur, zorg dan dat je met je hoofd wat hoger ligt. (hoofdeinde bed omhoog of extra kussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rennie's helpen goed.
Verder is het belangrijk om gezond te eten en een goede zithouding is ook belangrijk.
Van jus d'orange krijg je ook vaak brandend maagzuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
•Het drinken van warme melk met een paar druppels pepermuntolie is een weldaad wanneer men last heeft van maagpijn.
•Om maagpijn en brandendmaagzuur te voorkomen is het belangrijk om te letten op de eet-en leefgewoonten. Matig eten en drinken, niet teveel alcohol en scherpe gerechten geeft de maag de gelegenheid om tot rust te komen.
•Maagzuur? Rasp een rauwe aardappel en verdun het sap met warm water. Drink dit onmiddellijk na bereiding op. De beste tijdstippen zijn `s morgens voor het ontbijt. `s middags voor het eten en `s avonds voor het naar bed gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn huisgenoot heeft er op dit moment erg veel last van. Omeprazol doet het hem voor hem. Hij heeft een avond een paar (4 a 5) glaasjes alcohol (bier + hotshots) gedronken. Dat viel de volgende ochtend zeer slecht. Daar blijft hij nu vanaf.