middel tegen overmatig zweten

hallo ik heb even een vraag. ik zweet veel zowel als ik stil zit en als ik me beweeg. mijn bloeddruk is als een sport man zoals de dokter het zegt ( gewoon goed) het meeste zweet is voornamelijk op mijn rug, mijn buik, en mijn hoofd. mijn oksels zijn droog en stinken niet na het zweten. wie weet er en tip of een middel die mij kan helpen. heb geen zin meer om 4x per dag een schoon t-shirt aan te doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De aluminiumzouten verminderen het afgeven van zweet door de huid. Aluminiumzouten worden gebruikt bij overmatige transpiratie (overmatig zweten).

Overmatige transpiratie.

Verschijnselen:
U heeft last van overmatige transpiratie als u, ook zonder inspanning, last heeft van veel zweten. U heeft continu vochtige oksels, handen of voeten. Op uw kleding zijn vaak vochtplekken zichtbaar, vooral op de rug en onder de oksels.

Door groei van schimmels en bacteriën in de vochtige omgeving ontstaat de indringende zweetvoetengeur.

Behandeling:
Bij overmatig zweten kunt u een product gebruiken waarin een aluminiumzout is verwerkt. De meeste deodorants bevatten een lage hoeveelheid aluminiumzout. Is de zweetproductie zeer sterk, dan kunt u een sterkere versie van antizweetpoeder of -spray gebruiken met een hogere concentratie van een aluminiumzout (15-20%).

Werking
Aluminiumzout beschadigt de uitmondingen van de zweetgangen, zodat de huid minder zweet kan afgeven. Dit gaat ook de zweetgeur tegen.

Veel van anti-zweet-producten bestaan voor een groot deel uit alcohol. Door zijn samentrekkende werking op de huid vermindert dit voor korte tijd de zweetafscheiding.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees meer hierover op deze site:

http://www.apotheke.nl/pages/winap.asp?ID=116&Method=infotekst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Draag geen kleding waar polyester in zit verwerkt, je zweet hier veel meer in dan in katoenen kleding.

Koop geen gewone deo's uit de supermarkt, die gaan het zweten niet goed tegen. Bij de apotheek kan je wel goede deo's halen die overmatig zweten tegengaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ligbad nemen met salie erin helpt wat
Na een paar trekjes aan een joint zweet ik enkele uren niet.

Toegevoegd na 9 minuten:
En hier nog wat tips: zie link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn speciale zweetklinieken die je kunnen helpen als het zweten echt vervelend is. Google even op 'zweetkliniek' en je vindt alle info.

Sterkte.
13 jaar geleden
synthetische kleding ademt niet beter is katoen te dragen
wat ook helpt is een lauwe douche nemen en dan je lichaam met talkpoeder inwrijven
maar misschien kan je ook op je voeding letten want bv pikant eten zet je ook aan tot transpireren en koffie en alcohol ook en zelfs roken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo koud mogelijk wassen, helpt ook goed, vooral als het buiten wat warm is.