Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe slecht is het voor je om te werken op onregelmatig tijden?

ik werk al 30 jaar op onregelmatige tijden(tnt) dwz 3 weekse cyclus,i week vroeg 6 .00-15.00-iweek laat 15.00-23.00- 1 week nacht 23.00-6.00. merk dat ik steeds meer moeite krijg om in het ritme te komen. ik ben 51 jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb bijna dertig jaar onregelmatige werktijden gehad, vroeg, laat, nacht en weekends. Probleem bij mij was niet zozeer om IN maar om UIT het ritme te komen, vooral bij nachtdiensten. Na een aantal nachtdiensten kon ik 's nachts niet meer slapen.

Als je een jaar of twintig bent vang je de gevolgen wel op maar zeker rond je vijftigste begint het op te breken, hoewel er natuurlijk individuele verschillen zijn. Je hebt eigenlijk voortdurend een jetlag.

Onregelmatige, of liever wisselende werktijden zijn erg slecht voor je gezondheid. Ze verstoren een aantal van je lichaamsritmes met als gevolg stress, die weer een aantal kwalen tot gevolg kan hebben. Je weerstand is minder, waardoor je vatbaarder voor van alles bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is slecht voor je hart en je nieren. Verder kan het neurologische schade opleveren, bijvoorbeeld geheugenverlies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik ook jarenlang in een 3 en 5 ploegendienst gewerkt en het is absoluut slecht voor je, als je er meer oever wil weten moet je het artikel op onderstaande site maar eens doorlezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
velen doen dat omdat het rustige diensten zijn
je hoeft veelal niet zo hard te werken als overdag en smiddags
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden