Wie heeft er tips voor het ontspannen van mijn schouders?

Ik merk dat ik ongemerkt mijn schouders optil. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn schouders ontspannen blijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (8)

Laat ze eerst eens goed gemaseerd worden en daarna als ze reeds weer gespannen aanvoelen, een paar oefeningen doen. bijv. met je schouders draaien om de tien draaien de andere kant op. en een goede lekkere hete bad wil ook nog wel is helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je achter de computer zit, zorg dat de armsteunen van je bureaustoel op de goede hoogte gesteld zijn, en 'dwing' jezelf om met je armen daar op te blijven steunen. Dan zakken je schouders vanzelf naar de juiste hoogte.
13 jaar geleden
misschien heb je hier iets aan:
http://www.muisarm.nl/oefeningen.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook heel erg last van. Niet alleen mijn schouders, maar bijvoorbeeld soms ook mijn benen als ik gewoon stil zit in een stoel.

Wat eigenlijk als eerste helpt is je concentreren op een rustige buikademhaling. Door je neus inademen, en de adem echt "doorsturen" naar je buik. Dan even vasthouden en rustig weer uitademen. Hierdoor ontspant je hele lichaam en wordt je je meer bewust van je lichaamsspanning en -ontspanning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, het best en snelst helpt laag ademen. Hierdoor haal je de spanning van je bovenlijf. Bewustwording van je (lage) ademhaling is het begin van bewustwording van je lijf. Zo kan je spanning voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je erg gespannen bent kan dat in je schouders voelbaar zijn.ga staan of zitten op n kruk.laat je schouders hangen,doe je ogen dicht en druk je schouders naar beneden.doe tegelijkertijd rustige rek oefeningen met je hoofd.duw je hoofd naar links,paar tellen vasthouden daarna naar rechts,weer paar tellen vasthouden,naar voren,naar achteren,enz.doe dit in n heel langzaam tempo.en haal rustig adem.blijf je ogen gesloten houden en je schouders en armen laten hangen.probeer wel te ontspannen.doe dit n paar maal per dag als je er erg veel last van hebt.zorg ook dat je tijdens t lopen je schouders naar achteren en naar beneden houd.rechtop lopen dus.het is even oefenen maar als je t eenmaal kent doe je t onbewust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij ons op de yoga doen we hier het volgende voor.
Ga staan en laat je armen een paar keer goed hard naar beneden vallen, geeft een heerlijk ontspannend gevoel na de tijd, dit kun je een paar keer per dag doen, als je voelt dat er weer spanning in je schouders zit.
Het voelt net of er iets van je af valt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je schouders wilt laten ontspannen moet je je innerlijk tot rust brengen..want als jij gespannen bent gaat je lichaam ook spanningsverschijnselen vertonen.

Gespannen schouders is zo'n typische psychosomatische 'ziekte'. Een psychisch probleem dat zich lichamelijk uit.

Ga een leuk boek lezen, bekijk wat humorfilms, probeer veel te lachen, hou van het leven en..

Leef niet te moeilijk..probeer van het leven te genieten.

En trek je niet alle rottigheid van iedereen aan..

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groet,

Ton