Is het normaal dat ik af en toe een hartslag tot wel 250bpm hebrtl?

7 maanden geleden
3.9K
Ritsuka
7 maanden geleden
Hoe heb je dit gemeten? Wat doe je op dat moment?
VraagAntwoord66
7 maanden geleden
Ben ook wel benieuwd hoe je dit hebt gemeten

Antwoorden (1)

Nee. Als een arts dit heeft vastgesteld, zou er sprake kunnen zijn van tachycardie, zoals boezemtachycardie en ventrikeltachycardie. Bij boezemtachycardie heeft iemand een regelmatige hartslag, maar is deze veel sneller dan normaal. Bij een aanval van deze vorm van tachycardie kan de hartslag oplopen tot 100 tot 200 slagen per minuut in plaats van 60 tot 100. Zo’n aanval van boezemtachycardie duurt vaak een paar minuten, maar kan ook een paar uur aanhouden. Bij ventrikeltachycardie slaan de kamers van het hart te snel. De hartslag kan dan wel stijgen tot 240 slagen per minuut.

Als je eigen hartslagmeter dit heeft vastgesteld, kan deze defect zijn en is er niets aan de hand.
SimonV
7 maanden geleden