Teennagel gestoten en zit half los, wat kan ik het beste doen?

Ik heb mijn teennagel goed gestoten. De nagel zit los, niet meer tegen het bed aan maar kan hem er zomaar niet aftrekken. Aan de rechter kant was het uiteinde van de nagel zelfs zichtbaar. Hij zit scheef en links zit hij nog wel vast. Mijn huisarts is met vakantie en weet nu even niet wat te doen. Valt deze er vanzelf af of omdat hij nog half vast zit groeit deze gewoon door en moet dit operatief gedaan worden? Of trekt de huisarts de nagel los. Moet ik wachten tot volgende week wanneer mijn huisarts weer terug is?

Picture for question
9 maanden geleden
4.3K

Antwoorden (1)

Dit gaat in principe vanzelf over. De nagel wordt langzamerhand afgestoten door het lichaam, en daaronder ontstaat vanzelf een nieuwe nagel. De oude valt ervan af als de nieuwe zo goed als volledig is ontwikkeld. Wat je kan doen, is de oude nagel met een grote pleister beschermen. Wel de pleister regelmatig vervangen. Verder hoef je er eigenlijk maar weinig aan te doen, behalve af te wachten tot je lichaam dit probleem zelf oplost, (ervan uitgaande dat je verder gezond bent). Maak je je zorgen over de genezing, raadpleeg dan wel een huisarts.
9 maanden geleden
mh
9 maanden geleden
Ik heb er verband overheen gedaan. Ik verwacht ook dat mijn lichaam hem afstoot, zit links nog redelijk vast maar verder grotendeels los. Volgende week voor de zekerheid naar de huisarts.