Als ik 1x per dag langer dan een week neusspray gebruik, is dat dan ook verslavend?

Ik gebruik nu de xylometazoline. Bij 3x daags kan het verslavend zijn na een week. Ik gebruik het maar 1x daags voor het slapen gaan. Wie weet is het niet verslavend omdat ik het na 24 uur gebruik. Ik heb het 5x op rij gebruikt, een dag niet en vannacht weer 1x.

1.4K
tinus1969
een jaar geleden
Heb je de antwoorden en reacties op jw eigen eerdere vraag gelezen? https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/medicijnen/vraag/703450/neusspray-langer-zeven-dagen-gebruiken/
Amadea
een jaar geleden
Het zal niet verslavend werken, maar het is wel schadelijk voor je neusslijmvlies! Ik ken iemand die blijvend haar reukvermogen erdoor is verloren.
tinus1969
een jaar geleden
@amadea mbt xylometalozine verslaving https://www.kno.nl/preventie/neusspray-xylometazoline/
tinus1969
een jaar geleden
Wel eens iets geprobeerd tegen hooikoorts?
Rieneke1
een jaar geleden
Probeer eens een lapje naast je kussen met wat druppels lavendel- of eucalyptusolie.

Geef als eerste antwoord