Is lage bloeddruk een reden om naar de spoedeisende hulp te gaan?

Al iets meer als een week Ben ik op de sukkel met de 'buikgriep' of toch, dat dachten we... Misselijk, overgeven, noem maar op.
Afgelopen donderdag naar huisarts geweest, die wees me op mijn gevaarlijk lage bloeddruk (8/4) en zei me dat als ik me slap of duizelig voelde ik best naar de spoed zou gaan.
Nu ben ik sindsdien regelmatig mijn bloeddruk aan het meten en deze blijft schommelen tussen 8/4 en 9/5. Sinds gisteren heb ik ook vaak last van duizeligheid en wordt het met momenten ook zwart voor mijn ogen :/
Nu vraag ik me af of ik hier echt mee naar spoed moet/kan gaan? Zijn er gevolgen aan een te lage bloeddruk?
Of zou dit ook kunnen komen doordat ik 1 jaar geleden een gastric bypass heb gehad?

Mensen die hier ervaring mee hebben en enig idee hebben wat ik hiermee doe?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Een bloeddruk van 8/4 kon ik me al niet voorstellen. Na googelen bleek dat (voora belgie) sommige artsen er voor kiezen om het cijfer te delen door 10. Je bloeddruk is dan in werkelijkheid: 80/40 of 90/50. Echter nog steeds te laag, maar meer ter info voor anderen die dit lezen en laag vinden.

Antwoorden (1)

Als je huisarts hier geen raad mee weet,is er bv bloedafname gebeurd? dan zou ik naar de spoed gaan want met dergelijke lage bloeddruk loop je steeds de kans om eens flauw te vallen en dat moet zeker vermeden worden(je kan bv kwalijke val doen).Men kan daar dan ook eens of die gastricbypass hier iets mee te maken heeft.
fremar